הטיול של רינת שטרן

תחיל מהמטלות:

– בדיקת קורונה בישראל מה-96 שעות האחרונות לפני הטיסה. מומלץ לעשות בנתב"ג. מזמינים קודם תור ב-check2Fly. הכי זול – רק 48 ש"ח. התוצאה מגיעה למייל. (הגיעה אחרי 12 שעות בערך). צריך להדפיס. (לא יודעת אם בדיקות מקופות חולים תופסות. אמרו לי על זה כל מיני דברים. אבל בדיקות באסותא וכאלה כן תופסות, כל עוד השם המלא באנגלית, וכתוב NEGATIVE.

הבנתי מסוכן נסיעות שהם לא מקבלים בדיקות עם המילים NOT DETECTED.)

– בדיקת קורונה לילדים מתחת לגיל 12: יש לבדוק עם חברת התעופה. אנחנו בדקנו ואמרו שאין צורך לילדים מתחת לגיל 12. אבל אולי זה עוד ישתנה. אז כדאי לבדוק.

– צריך להביא בנוסף לדרכון גם צילומי דרכון.

– יש חברות תעופה שדורשות גם 2 תמונות פספורט (ישראייר לא דורשים)

– הצהרת בריאות משרד הבריאות ליוצאים מהארץ (חפשו בגוגל " הצהרת נוסע יוצא מישראל לפני טיסה")- כרטיסי טיסה ודרכונים

– ביטוח נסיעות לחו"ל שמכסה גם במקרה קורונה

– לגבי ויזה – חברת התעופה שלחה לנו טופס למלא יומיים לפני הטיסה. מילאנו אונליין. וגם במטוס נתנו לנו טופס נוסף למלא. מאז הטיסה שלנו דברים טיפה השתנו. צריך לבדוק מול חברות התעופה.

– הזמנת כרטיסי טיסה: אנחנו הזמנו כרטיסי טיסה דרך ישראייר.

לישראייר כרגע אין שירות לקוחות והם עונים לחלק מהמיילים ששולחים להם, ואם עונים – לפעמים אחרי שעות רבות.

ראינו שבטיסה מורכבת כזאת, בה צריך הרבה אישורים ועולות שאלות, זה ממש לא עובד טוב. בדיעבד לא הייתי מזמינה דרכם טיסה, אם הייתי יודעת שאין שירות לקוחות. צריך לקחת את זה בחשבון בהזמנת טיסה.

– דגש לגבי החזרה לארץ: גם בחזור צריך למלא הצהרת בריאות. חפשו בגוגל "הצהרת נוסע נכנס לישראל לפני טיסה".

– בדיקת קורונה בדובאי: שולחים את כולם לבדיקת קורונה רגילה. אי אפשר להתחמק מהתור אליה. אבל כשנגמר התור והפנו אותנו לעמדה מסוימת, שאלתי אם אפשר לעבור בדיקה מהירה במקום הרגילה. הבחור הפנה אותנו לצד למישהי אחרת, שהסבירה לנו ולעוד כמה זוגות לאן להגיע.

צריך להגיע ל covid19 clinic. עשר דק' הליכה. יותר מחצי שעה המתנה לבדיקה. 150 דירהם לכל אחד. התוצאות מגיעות ב-SMS. אז וודאו שיש לכם אפשרות לקבל SMS (או שאולי תתנו מס' טל' של מישהו בישראל, שיקבל את ההודעה, וישלח אותה לכם בווטסאפ). לקח 6 שעות לקבל תשובה לבדיקה המהירה.

– בידוד בהגעה: בכל האתרים הרישמיים כתוב שצריך בידוד לנכנסים, עד לקבלת תוצאות. בשדה התעופה אומרים לפעמים אחרת. הקנס על שבירת בידוד הוא 50 אלף דירהם, אז אני מעדיפה לא להסתבך.

– יש בתי מלון שדורשים בידוד בחדר, ויש כאלה שמאפשרים בידוד במלון. אנחנו מראש התקשרנו לבית המלון ווידאנו שאפשר להסתובב במלון, כולל ארוחות ובריכה. לכן פיצלנו את השהות ל-2 בתי מלון. בית מלון ראשון ליומיים הראשונים – בו אפשר לצאת מהחדר, ובית מלון שני לשאר השהות.

– החלפת כסף: אנחנו תמיד מחליפים בנתב"ג. נכנסים לאתר של flymoney, מזינים את פרטי הטיסה, פרטי הדרכון, משלמים באשראי, והכסף מחכה בדיוטי פרי (של טרמינל 1 ושל טרמינל 3), עם הצגת דרכון. שווה לבדוק שהשער עדיין טוב. (זה שער הרבה יותר טוב מאשר אם מגיעים לשם בלי הזמנה.)

– החלפת כסף בדובאי: באחד הקניונים החלפנו דולרים לדירהם בשער לא רע.

– טלפון – שיחות וגלישה: אנחנו עשינו חבילה בישראל דרך פרטנר. הבנתי שאפשר לקנות סים גם בדובאי, בשדה התעופה. לא ניסינו, אז לא יודעת להגיד.

– זמן דובאי: בישראל 8 בבוקר, בדובאי 10 בבוקר.

– חשמל בדובאי – השקעים כמו באנגליה.

מזג אויר: היינו בתחילת דצמבר. לבשנו קצר ביום וסווטשרט בערב. לילדים תמיד טיפה יותר קר.

בקיץ אי אפשר להגיע לדובאי. חום של מעל 40 מעלות.

– תחבורה בדובאי: אנחנו התניידנו רק עם מוניות. ממליצה להתקין את אפליקציית Careem. יותר זמינה מאשר Uber. בכל מקרה בכל מקום אליו מגיעים כמעט יש מלא מוניות שמחכות בחוץ.

בקניונים, מחוץ לאטרקציות, מחוץ לבתי מלון. מאד זמין. יש שני סוגי מוניות:

מוניות עם כיפה צהובה למעלה ומוניות שחורות ללא סמל של מונית (בלי כיפה צהובה למעלה) – אלה מוניות יוקרה שיעלו הרבה יותר. אלא אם יש לכם איזה צורך לנסוע דווקא ברכב יוקרה, ממליצה להימנע מהמוניות האלה. הן הרבה יותר יקרות (לפעמים פי 3).

בכל מקרה תמיד לוודא שהפעילו מונה. לא לקחת מחיר מראש, כי הם שודדים.

– עוד דבר בנוגע למוניות – חשוב לספור את העודף בטרם היציאה מהמונית. הם מעגלים תמיד לטובתם בלי לשאול.

– ודבר אחרון בנוגע למוניות – על הנהגים חל איסור לקחת 4 נוסעים במונית רגילה (קורונה). לכן כל פעם לקחנו מונית גדולה יותר. אין בעיה למצוא מוניות כאלה. ובפעמים הבודדות שלא מצאנו, השתמשנו באפליקציה – קרים בעיקר כדי להזמין. צריך לציין שם את כמות הנוסעים.

השכרת רכב בדובאי: חובה להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי, בכל מקרה של השכרה, גם לטווח קצר.

אזור לינה מועדף בדובאי: כיוון שהאטרקציות מפוזרות באזורים שונים, קשה להחליט על אזור ספציפי שבו כדאי לישון. אנחנו ישנו חלק מהזמן במלון אטלנטיס. הוא מלון מעולה שידוע בין השאר בזכות פארק המים והאקווריום שלו. אך הוא באי, וזה מוסיף זמן וכסף לכל נסיעה לכל אטרקציה.

– מלון Five Palm – בו ישנו בשני הלילות הראשונים – מלון יוקרה, יפהפה, בו אפשר לצאת מהחדר ולהסתובב במלון בזמן הבידוד. אך הוא ממש לא מתאים לילדים ויקר באופן משמעותי.

– ועכשיו לאטרקציות: (כל המחירים בדירהם)

– ביום הראשון: בצהריים קפצנו למרינה. בדיעבד ממליצה ללכת למרינה בערב. לטייל מאזור הגלגל הענק (שעוד לא נפתח, אבל אזור יפה) ולטייל לאורך המרינה. בצהריים היה חם מדי ונוף פחות מרשים.

– Frame: מסגרת ענקית, מרשים גם לצפות מבחוץ בלי להיכנס. כניסה: אפשר באתר או במקום עצמו. 140 דירהם ל-2 מבוגרים ו-2 ילדים. יש שממליצים להגיע לשם קצת לפני השקיעה כדי לראות את הנוף ביום ובלילה. אנחנו הגענו בשעה 15 ולא היה תור בכניסה. וסמוך לשעת השקיעה היה תור מאד ארוך, ולדעתי האנשים פספסו את השקיעה, ולכן ההמלצה להגיע לפני השקיעה לדעתי לא ממש אפשרית לישום.

Global Village: מקום ענק עם מתחמים למלא מדינות. מקום מדהים ביופיו שאפשר לבלות בו שעות. מומלץ להגיע כשמחשיך. הגענו בשעה 18 ונשארנו עד שעה 23. הכניסה למקום עלתה לארבעתנו 60 דירהם.- ביום השני: החלפנו למלון אטלנטיס המקסים והתחלנו באקווריום המרהיב שלו.

– משם נסענו במונית לגן הפרחים Dubai miracle garden. גן הפרחים הגדול בעולם הצמוד לגן פרפרים יפהפה, בו יש המון פרפים, שעובדי המקום מניחים למבקרים פרפרים על היד / כתף. חוויה כיפית.

הכניסה לגן הפרפרים עלתה 220 דירהם (דירהם) לארבעתנו ולפרפרים – 133 דירהם (דירהם, שזה טיפה פחות מ-133 ש"ח).

– משם נסענו לאזור המגדל בורג' חליפה. אנחנו בחרנו לא לעלות למגדל, בגלל העלויות הגבוהות. ליד המגדל ישנו הקניון הגדול בעולם (או השני בגודלו, יש כמה גרסאות בנושא) – Mall of Dubai, ומחוץ לקניון ישנן המזרקות הגדולות בעולם, אשר משעות הערב כל חצי שעה עגולה יש מופע מרהיב של 3 דקות.

אפשר לראות את המופע ביציאה מהקניון או ברחבה שליד. תוך כדי המופע גם המגדל מואר.

– את היום השלישי התחלנו בפארק המים במלון אטלנטיס. כדאי לבדוק מראש באילו ימים הוא עובד. לרוב בימים ראשון ורביעי הוא לא עובד בשל עבודות תחזוקה.

בנוסף ראינו שביום שבת הוא עמוס בהרבה מאשר באמצע השבוע. (למרות שגם ביום שבת הוא לא ממש עמוס, בטח אם נשווה לפארקי מים בישראל). בכל מקרה כדאי ללכת באמצע השבוע ולא בסופ"ש.

הם מספקים מגבות (לפחות לאורחי המלון. לא בטוחה בנוגע למי שמגיע לשם בלי להיות אורח)

– קניון Nakheel Mall. קניון פחות מוכר עם מחירים יותר סבירים וסופר מרקט נוח.

– אזור Festival City – אזור עסקים ובילויים בעיר, בו יש קניון, לידו מזרקות, גם הן פועלות פעם בחצי שעה למופע קצר, וליד מתחם משחקים לילדים ואזור חדש של אקסטרים שנפתח, בו אפשר לבצע אומגה, באנג'י לילדים ועוד. חובה להיות עם נעליים סגורות כדי שיאפשרו לך לבצע את כל הדברים האלה. (קפיצת באנג'י לכל ילד עלתה 60 דירהם).

– יום רביעי: מדבר. יצרתי קשר עם ישראלי בדובאי שעובד עם חברה בשם Orient. רצינו חוויה במדבר, אך ללא רכיבה על גמלים וללא אירוח והופעות. רק נסיעה בג'יפ וסנדבורד – שזה סקיטבורד על החול.

הנהג, מוסטפה – בחור מהודו שחי פה הרבה שנים אסף אותנו מהמלון. נסענו כמעט שעה למדבר. שם נהג על הדיונות במהירות ונתן לנו חוויה מטורפת. קצת סנדבורד לילדים והביתה. חזרנו מלוכלכים ומרוצים. עלות החוויה – 170 דולר.

– בערב לקחנו מונית לאזור בשם the pointe על האי. מתחם מסעדות שגם בו יש מזרקות יפהפיות עם מוזיקה ואורות כל חצי שעה.

– יום חמישי: קניון האמירויות. בעלי והילדים נכנסו לאתר הסקי בקניון. לשלושתם כולל קניית כפפות ולוקר עלה 560 דירהם, שזה כלל חלק מהאטרקציות במקום, כמו מזחלות ועוד. בגדים חמים המקום מספק. מאד מאד נהנו.

– בערב נסענו לטיילת לאזור הגלגל הענק שעוד לא פעיל, ומשם לטיילת עצמה. מקום נעים עם נוף יפה של גורדי שחקים.

– מה לא עשינו? לא שטנו בסירות מסורתיות, לא צנחנו ולא טסנו במסוק, לא עשינו אומגה, לא עלינו למגדל בורג' חליפה ולא אכלנו במסעדה של 2000 ש"ח. משאירה את זה לאחרים 😊

– כספית: הטיסות עלו 5600 ש"ח לארבעה אנשים, כולל מזוודה אחת גדולה (וטרולים), בתי המלון לארבעתינו, 6 לילות, כולל ארוחת בוקר – כ-10000 ש"ח, ובזבוזים – כולל כניסה לאטרקציות, אוכל ומוניות – 4000 ש"ח. סה"כ 20 אלף ש"ח לכל יחד.

אהבתם? שתפו עם חברים

Facebook
WhatsApp
Telegram

השקעות נדל"ן בדובאי​

אולי יעניין אותך גם:

תפריט נגישות